Zaczynałem jako młodszy inżynier sprzedaży gumy Linatex® 23 lata temu i przeszedłem na stanowisko National Sales and Service Managera. W 2010 roku Linatex został przejęty przez Weir Minerals, a ja awansowałem na stanowisko Regional Service Manager na obszar Afryki. Posiadamy sieć centrów usług na całym kontynencie i odpowiadam za ich strategiczny kierunek. Istotną częścią mojego stanowiska jest zapewnienie, że nasi pracownicy są codziennie bezpieczni, dlatego też najważniejsza jest stała interakcja między BHP i działami obsługi klienta. Ważną częścią mojej pracy jest dbanie o komercyjny aspekt platformy Synertrex®, śledzenie stanu instalacji i upewnianie się, że wyposażamy naszych sprzedawców w dobre narzędzia. Ściśle współpracuję z Lungile Mdlazi, jednym z naszych inżynierów mechatroniki. Od początku obaj jesteśmy zaangażowani w technologię Synertrex® i dzielimy się obowiązkami szkoleniowymi. Lungile nadzoruje aspekt instalacji technicznej, a ja zajmuję się szkoleniem komercyjnym.
Jak wygląda typowy dzień pracy?
Przy tej roli nie ma czegoś takiego jak "typowy dzień" i dlatego to lubię. Każdy dzień jest inny.
Gdybym miał opisać zwykły dzień, większość czasu spędzam na odwiedzaniu centrów usług, spotkaniach z kierownictwem i personelem sprzedaży. W Afryce mamy łącznie około 15 centrów usług. Rozmowa z naszymi pracownikami pomaga mi zrozumieć, w jaki sposób możemy je wspierać, aby zwiększyć ich możliwości i lepiej obsługiwać klientów. Odwiedzanie firm, w których zatrudniani są technicy serwisowi, to także duża część mojego życia. Upewniam się, że pracują bezpiecznie i spełniają oczekiwania naszych klientów.
Jak długo jesteś zaangażowany w platformę Synertrex®? Dlaczego zostałeś wyznaczony na lidera Synertrex® dla Afryki?
Byłem zaangażowany w projekt Synertrex® przez ostatnie trzy lata i przejąłem tę rolę, ponieważ platforma jest integralną częścią serwisu. Mamy silne relacje z wieloma naszymi klientami. Dzięki platformie Synertrex® możemy usprawnić proces konserwacji, aby pomóc utrzymać płynność pracy. Platforma Synertrex® zapewnia zaawansowany poziom obsługi, informując nas, kiedy należy serwisować urządzenia i jak można usprawnić procesy.
W jaki sposób technologia Synertrex® zmienia możliwości serwisowe Weir? Co to oznacza dla naszych klientów?
Platforma Synertrex® pozwala nam dokładnie wiedzieć, co dzieje się z naszym sprzętem. Jej zdolność do prognozowania zachowania zasobów i przewidywania awarii pomaga zapobiegać przestojom i zwiększać wydajność.
Klienci korzystają również z łatwiejszego planowania zapasów, ponieważ platforma Synertrex® pomaga nam ustalić czas zużycia części zamiennych. Dzięki temu klienci będą wiedzieć, jakie części zamienne powinni posiadać i kiedy je zamawiać.
Bezpieczeństwo to kolejna ważna korzyść. Na przykład technologia Synertrex® może identyfikować objawy kawitacji w pompie Warman®. Jeśli nie zostanie to rozwiązane, pompa może się rozerwać. Wiedząc, kiedy pojawia się problem, klient zwraca się o serwisowanie urządzenia i upewnia się, że ludzie pracują w bezpiecznej odległości, aby uniknąć obrażeń.
W jaki sposób klienci zareagowali na platformę Synertrex®?
Dużym zainteresowaniem cieszy się wśród klientów w kopalniach. Platforma przemawia do wielu z nich, ponieważ ich istniejące systemy monitorowania nie zapewniają wglądu w konkretne zasoby i ich skuteczność. Innym aspektem technologii Synertrex®, z której korzystają klienci, jest wgląd w to, jaki wpływ mają na siebie różne elementy wyposażenia.
Kluczową cechą, którą klienci cenią w platformie Synertrex®, jest możliwość dostarczania informacji o tym, jak sprzęt jest wykorzystywany i jak można go ulepszyć. Technologia Synertrex® dostarcza również dane dotyczące zużycia energii, co pozwoliło naszym klientom zaoszczędzić pieniądze.
Jak sądzisz, co odróżnia technologię Synertrex® od innych ofert IIoT?
Wiele produktów IIoT, które są obecnie dostępne na rynku, są bardzo powszechne, ale platforma Synertrex® jest dostosowana do naszych urządzeń Weir Minerals. System został opracowany przez ekspertów, którzy rozumieją produkt i środowisko, w którym działają. Technologia Synertrex® korzysta z tej wiedzy, aby zapewnić naszym klientom wysoki poziom zrozumienia ich maszyn.
Myślę, że innym wyróżniającym czynnikiem jest to, że klient może również modyfikować raporty generowane przez platformę Synertrex® i budować spersonalizowany raport z dużą lub małą ilością danych. Oznacza to, że nie musisz być guru IT, aby korzystać z platformy, ponieważ łatwy do zrozumienia interfejs jest odpowiedni dla każdego.
Jaki jest najtrudniejszy problem napotkany podczas pracy na platformie Synertrex® i jak go rozwiązałeś?
Tak naprawdę nie było zbyt wielu wyzwań, ale wielu klientów w naszym regionie niechętnie próbuje czegoś nowego. Oznacza to, że musimy rzucić wyzwanie ich sposobowi myślenia i poinformować, w jaki sposób platforma Synertrex® może usprawnić ich działanie. Na szczęście z naszych prób uzyskaliśmy świetne wyniki, które mogą nam pomóc w zademonstrowaniu mocy tej technologii. Na przykład kopalnia platyny w regionie północno-zachodnim oszczędza 5 milionów USD za pomocą naszych usług Synertrex®. Takie wyniki pokazują naszym klientom, w jaki sposób technologia Synertrex® może przekształcać ich możliwości wydobywcze.
Co robisz poza pracą, jakie jest Twoje hobby?
Lubię jazdę na rowerze i jestem zapalonym golfistą. Mój syn gra w krykieta, więc jako wykwalifikowany trener i sędzia poświęcam mu dużo czasu. Dużo weekendów spędzam też oglądając moją córkę grającą w hokeja na trawie.