Kontynuując obchody 80-lecia pompy Warman®, prezentujemy historie pokolenia ekspertów, którzy dzielą się nieocenionym wkładem w rozwój najbardziej kultowego produktu Weir Minerals na całym świecie.
Saulo, pracowałeś z pompą Warman® przez 22 lata. Jak rozpoczęła się twoja historia?
Po ukończeniu Uniwersytetu w São Paulo z dyplomem z inżynierii mechanicznej w 1996 r., dostałem się do programu absolwentów Warman International w Brazylii. To było ekscytujące, ponieważ firma Warman International była znaną i szanowaną firmą w branży.
Program obejmował sześciomiesięczne staże w różnych działach. To były świetny początek, ponieważ zdobywaliśmy doświadczenie w terenie, wchodząc w interakcję z klientami i doświadczając rzeczy z pierwszej ręki. Byliśmy naprawdę zbudowani dzięki świetnemu coachingowi i mieliśmy swobodę kreatywności.
Po zakończeniu programu zostałem umieszczony w Dziale Inżynierii Rozwoju Produktu. W 1999 r. Weir Minerals przejął firmę Warman International, a w międzyczasie przeszedłem na stanowisko inżyniera mechanika, a następnie kierownika ds. technicznych w Brazylii. W tej roli staram się być wsparciem dla klienta i naprawdę rozumiem jego problemy.
Jakie minerały przeważają w Ameryce Łacińskiej?
Ameryka Łacińska jest bogata w metale szlachetne. Nasi klienci najczęściej pracują z rudą miedzi, złota i żelaza, ale także z minerałami takimi jak fosforany i niob.
Opowiedz nam trochę o historii pompy Warman® w Ameryce Łacińskiej.
W latach 70-tych pompy Warman® były importowane do Ameryki Łacińskiej z Australii i Stanów Zjednoczonych. Od 1979 roku ze względu na rosnący rynek wydobywczy pompy były produkowane lokalnie w Brazylii na podstawie licencji produkcyjnych. W tamtym czasie lokalne kopalnie w Brazylii przeprowadziły szereg testów na różnych pompach zawiesinowych w celu określenia najbardziej wydajnego produktu - pompa Warman® była ich ogólnym wyborem. Ten sukces był katalizatorem zwiększonej sprzedaży pomp Warman® na tym obszarze.
Geoff Moore, wcześniejszy dyrektor ds. Sprzedaży i marketingu w firmie Weir Minerals, kierował ekspansją w Ameryce Łacińskiej i odegrał bardzo ważną rolę w tworzeniu pompy Warman® na tym wyjątkowym rynku. Dostrzegł wartość zrozumienia problemów, z którymi borykali się lokalni klienci.
Od samego początku sposób w jaki Warman International zbliżał się do rynku, był inny. W jaki sposób doprowadziło to do wzrostu popularności marki w Brazylii, a nawet w Ameryce Łacińskiej, do tego, czym jest dzisiaj? W jaki sposób pompa Warman® zyskała na popularności na tym rynku?
Klient jest zawsze w centrum wszystkiego, co robimy, myślę, że to jest kluczowa różnica. Nasza reputacja została wzmocniona, ponieważ nasi klienci wiedzą, że możemy dostarczyć i spełnić ich oczekiwania. Nasze odlewnie są dobrze przygotowane do obsługi rynku, a my mamy globalną sieć, która wspiera nas, kiedy tylko ich potrzebujemy.
Dzisiaj mamy ponad 85% rynku w Brazylii, a pompa Warman® to podstawowy sprzęt. Jeśli powiesz "Warman", ludzie wiedzą, że jest niezawodny. Jak pompa Warman® wpłynęła na przemysł wydobywczy?
Bardzo mocno! Zanim pompa Warman® pojawiła się na rynku, klient musiał ponieść wysokie koszty operacyjne. Wymienne wkładki gumowe pompy Warman® oferowały nowe rozwiązanie i zwiększoną niezawodność techniczną.
Mając tak duży wpływ na sprawną działalność, pompa Warman® wkrótce stała się podstawowym produktem. Pompa Warman® jest niezawodna, a nasz zespół składa się z inżynierów, którzy rozumieją działalność wydobywczą. To pomogło nam bardzo szybko się rozwinąć.
Jak zmieniła się branża górnicza w Amercye Łacińskiej w latach, w których pracowałeś w terenie?
W latach 1998-2008 nastąpił boom przemysłowy z wieloma nowymi projektami, ale to się zmieniło. Dzisiaj nasi klienci stają przed wyzwaniem związanym z twardszym materiałem o niższej jakości, co utrudnia im obsługę materiałów i wytwarzanie produktów o wysokiej jakości. Udoskonalając nasze produkty dzięki zaawansowanej technologii materiałowej oferujemy konkurencyjne rozwiązania procesowe i usługi w celu zaspokojenia potrzeb naszych klientów. Widzimy wiele nowych możliwości dla naszej firmy w celu poprawy efektywności operacyjnej klientów.
Widziałem również ewolucję obecnego zainteresowania wpływem na środowisko. Doprowadziło to również do wzrostu zainteresowania odpadami. 20 lat temu rynek po prostu odrzucał odpady jako odpady, podczas gdy dzisiaj inwestują w wydobycie i wydobywają z nich odpady do dalszego wykorzystania.
Jak sądzisz, co było najpopularniejszą pompą Warman® wśród klientów? I dlaczego tak uważasz?
W przypadku bardzo trudnych zastosowań, takich jak systemy Mill Circuit, zdecydowanie jest to pompa Warman® MCR®. Jest popularna, ponieważ jest bardzo dobrym produktem dostosowanym do tego konkretnego zastosowania. Dobrze wykładziny gumowe, takie jak w Warman® MCR®, działają znacznie lepiej niż pompy z wykładziną metalową w aplikacjach o wysokim stopniu ścieralności, dzięki czemu ich całkowite koszty operacyjne są niskie, jeśli są prawidłowo stosowane.
W krajach takich jak Chile i Peru pompy Warman® MCR® są często ogromne, ponieważ muszą przenosić bardzo duże ilości ciał stałych, aby zapewnić wymagany materiał, szczególnie ze względu na charakterystykę rudy. Są to największe miejsca wydobywcze na świecie z bardzo wysokimi celami produkcyjnymi, które wymagają dużych pomp.
Z drugiej strony pompa Warman® AH® jest bardzo popularna w przetwórstwie, co jest oczywiście zupełnie inną aplikacją.
Co lubisz w pompach Warman®?
Dynamika! Każdy dzień jest inny podczas pracy z pompami Warman®; zawsze pojawiają się nowe wyzwania i nowe rzeczy do nauki. Podejmując nowe wyzwania czuję się pewniej w swojej pracy gdy mam dobry produkt - coś, co oferuje niezawodność pompy Warman® i osób stojących za nią. Jestem dumny, gdy mogę zapewnić klientom najlepsze rozwiązanie dla ich potrzeb.
Patrząc w przyszłość, w którą stronę zmierza pompa Warman®?
Branża się zmienia i oczekuję, że będzie nadal zmierzać w kierunku integracji cyfrowej. Wraz z uruchomieniem platformy IIoT firmy Weir Minerals, Synertrex®, pompa Warman® staje się "inteligentna", oferując klientom prognozy zużycia i wydajności online. Aby być na bieżąco, musimy zawsze rozumieć nowe problemy i zmiany, których doświadczają klienci, a następnie zapewniać im najlepsze rozwiązania inżynieryjne.